Acustiqueta: el seu primer festival musical

lunes, septiembre 21, 2015


Si no sou de Figueres i voltants, i pels que no el conegueu encara, us explicaré que L'Acustiqueta és un festival musical familiar que se celebra a Figueres l'última setmana d'agost des de fa quatre anys. Aquesta edició passada va ser la quarta i no hi vam faltar! El festival s'emmarca dins del festival Acústica (orientat al públic adult i amb horaris més de nit) i com a tal el cartell d'artistes de l'Acustiqueta són artistes orientats al públic adult però que han adaptat el seu espectacle al públic infantil. Per exemple aquest any figuraven en el cartell Delafe y Las flores azules, Lax'n Busto, Di-Versiones,etc. És aquest format de música "de grans" però adaptada als menuts que fa que tota la família ens ho passem bé i crec jo que és la clau de l'èxit d'aquest festival. Són quatre dies de festival en cinc escenaris diferents de la ciutat, a l'aire lliure i totalment gratuït ( sé que és cert que també es programen alguns concerts de pagament però són mínims).

Si no eres de Figueres y alrededores, y por los que no lo conozcáis aún, os contaré que L'Acustiqueta es un festival musical familiar que se celebra en Figueres la última semana de agosto desde hace cuatro años. Esta edición pasada fue la cuarta y no fallamos! El festival se enmarca dentro del festival Acústica (orientado al público adulto y con horarios más de noche) y como tal la mayor parte del cartel de artistas de L'Acustiqueta son artistas orientados al público adulto pero que han adaptado su espectáculo al público infantil . Por ejemplo este año figuraban en el cartel Delafé y las Flores azules, Lax'n Busto, Di-Versiones, etc. Es este formato de música "de mayores" pero adaptada a los pequeños que hace que toda la familia nos lo pasemos bien y creo que es la clave del éxito de este festival. Son cuatro días de festival en cinco escenarios diferentes de la ciudad, al aire libre y totalmente gratuito (sé que es cierto que también se programan algunos conciertos de pago pero son mínimos).
 Podeis










Paral.lelament als concerts, durant aquests quatre dies també hi ha tallers infantils a l'Espai Jocs i en diferents museus de la ciutat, on els menuts poden experimentar, crear, pintar, cuinar,etc. I també hi ha l'espai per prendre alguna cosa i reposar forces després de tant ballar i cantar al so de la música. Aquest any era una fira de FoodTrucks amb tot tipus de menjars.

Paralelamente a los conciertos, durante estos cuatro días también hay programados talleres infantiles en el Espai Jocs y en diferentes museos de la ciudad, donde los peques pueden experimentar, crear, pintar, cocinar, etc. Y cómo no, también hay un espacio para comer algo y reponer fueras después de tanto bailar y cantar. Este año era una plaza llena de Food Trucks con todo tipo de comida.





El que ens va agradar més va ser el truck de la "Xixuneta", una gelateria mòbil amb els gelats més frescos i bons que et puguis imaginar. (Ara no ve al cas, però un dia faig un post especial parlant-ne, doncs la història de la Xixuneta és antiga, antiga...).

El que más nos gustó fue el truck de la "Xixuneta", una heladeria móvil con los helados más fresquitos y buenos que te puedas imaginar. (Ahora no toca pero un día hago un post especial hablando de este proyecto, pues la historia de la "Xixuneta" es antigua, antigua...)



Tots els escenaris estan situats pel centre de la ciutat i s'hi pot anar a peu perfectament. A més tota la zona està tancada al trànsit i no pateixes pels cotxes en cap moment. 

Todos los escenarios estan situados por el centro de la ciudad y se puede ir andando a todos los sitios perfectamente, Además toda la zona está cerrada al tráfico y no sufres por los coches en ningún momento.






Els moments viscuts a l'Acustiqueta són màgics, fan olor a final d'estiu, a celebrar la família i l'amistat i el poder compartir la música i la cultura amb els més petits. Almenys així és com nosaltres ho hem viscut i com ho recordarem fins a la pròxima edició! Per els que no sigueu de la zona y no conegueu Figueres, és un molt bon moment per venir, doncs la ciutat vibra i està viva i plena de música i color. Us ho recomano totalment!!

Los momentos vividos en l'Acustiqueta son mágicos, huelen a final de verano, a celebración de la familia y la amistad y son una muy buena forma de compartir la música y la cultura con los más pequeños. Nosotros así lo hemos vivido y así lo recordaremos hasta la próxima edición. Para los que no seáis de la zona y no conozcáis Figueres, es un muy buen momento de venir, pues la ciudad vibra y está viva y llena de música y color. Os lo recomiendo un montón!!

You Might Also Like

0 comentarios